Restauratiestatus:
De opkomst van dinsdag 20-11-12 was wat lager dan gemiddeld. Twee man in de ‘herfst-lappenmand’ helpt daarbij niet mee.
- Peter van Dijk en Hans van Hal zijn begonnen aan het leggen van elektrische leidingen.
- De andere leiding afdeling, Jan Hottenga en Piet-Chris zijn echter nog niet klaar met hun brandstof- en koelwaterleidingen in de motorkamer. En erg groot is het daarbinnen niet. De koper boys moeten er dus binnenkort echt uit om het elektra werk (ja, ik weet het, daar zit ook koper in…) te kunnen afmaken.
- Rinus is bezig aan het laatste aflak werk van de trossenkisten aan dek. Okergeel, de kleur is inmiddels wel bekend.
- Het bronzen stuurhekwerk is door Rene Passchier definitief gemonteerd.
- Het laatste RVS kniestuk (was gewoon staal en doorgeroest) op de doft in de voorkuip is door Marc vastgezet. Daarmee zijn al die vervangingen af.
- De fenders zijn nogmaals gepast op de romp. Rick en Kees zijn hiermee in de weer geweest. De kleur van de fenderzakken is lichter blauw dan de romp en dat hoort ook zo. Helaas zijn de fenderzakken aan de korte kant. Op een oplossing voor het bevestigen en afdekken voor- en achter wordt nog gestudeerd.
De tractor staat weer netjes in de hal. Iedereen heeft er even ingezeten. Om te voelen hoe dat past en hoe het er uit ziet vanuit die positie.
Volgens Cees wordt het nog hard doorwerken voor de presentatie in maart 2013 op de Hiswa. Waarvan akte!
Benieuwd naar de foto’s van deze avond, klik dan even hier.